Voor altijd achttien

FotorCreatedw

Voor de vierde keer achttien worden en een bak met ijswater.

Aloha mensen! Je hebt je ouders zo nu en dan vast wel horen zeggen: ‘Was ik nog maar achttien’ of ‘geniet ervan, want voor je het weet, is het voorbij’. Je zucht zachtjes, knikt en zegt ja, in de hoop dat ze er niet over doorgaan. Toch hoop je stiekem dat je iedere verjaardag opnieuw achttien wordt.

Maar waarom is ‘oud'(er) worden nu toch zo erg? Ik liep nog niet zo lang geleden met mijn moeder in een winkel. We waren de enige twee en ik murmelde wat over het hebben van schoenmaatje 34 als je volwassen bent. De verkoopster wilde wat aanspraak en besloot mee te gaan in het verhaal, ze vertelde dat er zojuist nog iemand in de winkel stond met die maat en ze gebruikte de vier gevaarlijke woorden: ‘Iemand van jouw leeftijd’. Mijn nieuwsgierigheid was aangewakkerd, ik wilde nu natuurlijk wel weten hoe oud zij dacht dat ik was. Nu weten we allemaal dat het sociaal geaccepteerd is om een paar jaar weg te snoepen bij iemand, want stel je voor dat je iemand van 45 de titel ‘Sarah’ al toekent. De verkoopster wierp een blik en vol vastberadenheid gooide ze een bak ijswater over mijn hoofd. Een bak met ijswater, met het getal 31 erop. Ik sloeg mijn handen voor mijn mond en piepte dat ik over een maand, inmiddels vier dagen, 21 ging worden. Vanaf nu af aan hoor ik bij de ‘was ik nog maar achttien’ – club en als mijn ouders beginnen over ‘vroeger’, dan denk ik terug aan de verkoopster. Iemand van mijn moeders leeftijd

Dit was weer een: ‘waarom?’. Ben jij wel eens veel ouder of jonger geschat? Vergeet niet op de knop ‘volg’ te drukken of je via de mail in te schrijven, want dan krijg je automatisch een kleine melding van mijn nieuwe artikeltjes. Laat een tip of een lief berichtje achter. Geniet lieverds, want het is weer vrijdag. Liefs Nikki x

Geef een reactie

