Dipjesdagboek

Vandaag vertel ik jullie alles over een waardeloos gevoel, koude nachten en 24/7.

Aloha lieve lezers! Wat is het koud vandaag hè? Het was vannacht de koudste nacht tussen 28 en 29 november sinds 1998. Vandaag figureren jullie als mijn luisterend oor, want of het nu komt door de kou of door mijn gevoeligheid, ik voel me erg rot.

Iedereen heeft het gevoel wel eens, alles zit tegen en niks gaat zoals het moet, maar hoe noem je het, als er veel dingen goed gaan, je best tevreden mag zijn, maar je toch een gevoel van waardeloosheid over je heen hebt. Ik zit nu in deze fase. Ik werk ongeveer 20 – 25 uur per week als bijlesjuf, werk voor de redactie van een opkomende meidenwebsite in de ochtend, heb leuke vrienden en een lieve vriend, maar toch voel ik me waardeloos. Eerst dacht ik dat ik bevestiging van andere mensen nodig had om dat gevoel kwijt te raken, maar hoe hard familie, vrienden en kennissen ook zeggen dat ik het goed doe, het gevoel blijft. ‘Doe ik het wel goed? Verschuil ik me teveel achter mijn angststoornis? Moet ik niet nog meer gaan werken? Vinden andere mensen dat ik het wel goed doe?’. Deze gedachten spoken 24/7 door mijn hoofd. Mijn gedachten gaan soms zo ver, dat ik me wel eens afvraag wat buren of zelfs de postbode wel niet van me denken. Nu schrijf ik dit niet om ervoor te zorgen dat jullie, mijn lezers, mij overladen met ‘hoe goed ik het wel niet doe’, maar meer als een uitlaatklep van mezelf. Ik vind het belangrijk om eerlijk te zijn, ook online en mijn blog en YouTubekanaal zijn voor mij toch een grote ontspanningsbron waar ik mijn gevoel in kwijt kan.

Dit was weer een stukje uit mijn dagboek. Vergeet niet op de knop ‘volg’ te drukken of je via de mail in te schrijven, want dan krijg je automatisch een kleine melding van mijn nieuwe artikeltjes. Laat een tip of een lief berichtje achter. Geniet lieverds, want het is vrijdag. Ik ga nu aan het werk. Liefs Nikki x

Geef een reactie

