Het leven van een bijlesjuf

Vandaag vertel ik jullie alles over tegenwind, te laat zijn en het zijn van een bijlesjuf.

Aloha leuke lezers! We maken het allemaal wel mee tijdens ons werk of op school: tegenslagen. Ik werk als bijlesjuf. Ik doe alles waar een echte juf geen tijd voor heeft en dat is maximale aandacht geven aan één kind, één à twee uur per week. Net als een ‘officiële’ juf maak ik ook genoeg mee op een dag. In plaats van zeuren over alles waar ik van baal op het gebied van mijn werk, ga ik een serie maken over situaties die voor iedereen die met mensen werkt herkenbaar zijn.

‘Shit, shit, shit, dat ook nog: tegenwind, ik kom te laat’ zeg ik zachtjes, maar wel hardop. Al zijn het maar drie minuutjes. Ik heb van huis uit altijd geleerd: te laat is te laat. Ik rijd als een, op het eerste gezicht, getrainde kamikaze piloot door rood en snijd stukken weg af om maar op tijd te zijn. Te laat zijn staat zo onwijs onprofessioneel. Ik fiets voor mijn leven en lap alle regels aan mijn laars, dat komt wel weer als ik meer tijd over heb. Nog twee minuten en het is tijd en ik moet nog ruim één kilometer. Ik zet nog een extra tandje bij en veracht alle mensen die ik achter me laat en die ik bijna hoor denken: ‘Fijn hè, zo’n elektrische fiets?’. Nou beste mensen, ik heb geen elektrische fiets, dit is paardenkracht en het paard, dat ben ik op dit moment. Als ik mijn fiets op slot zet is het precies 15:00 op mijn telefoon. Ik probeer mezelf zo goed mogelijk te fatsoeneren, maar de vuurrode wangen zijn helaas niet te verbloemen en ik zie vlekjes. De deur wordt opengedaan door een aardig uitziende ouder: ‘Kom binnen, Piet kan er ieder moment aankomen hoor. Ik zal hem eens bellen.’ Ik glimlach, flauwvallen staat zo onprofessioneel.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

