Het leven van een bijlesjuf 2

Vandaag vertel ik jullie alles over de engel en de ‘enige hoop’.

Aloha lieve lezers! Vorige week schreef ik over mijn plan om van mijn bijlesavonturen een serie te maken, net zo lang, tot ze op zijn.

‘Pietje heeft er niet zo’n zin in, maar hij moet van mij. Ik snap het wel hoor, ik hield ook niet van school.’ Ik lees het berichtje dat ik krijg over een nieuwe leerling. Het is altijd fijn om van tevoren te weten wat voor vlees je in de kuip hebt. Er zijn bij de eerste les maar twee soorten bijlesleerlingen; de kinderen die er geen enkele behoefte aan hebben en de kinderen die er vol voor gaan en het zelf graag willen. Ik heb ze allebei even lief, maar de eerste variant is met recht de grootste uitdaging. Ik bel aan en wacht tot er wordt opengedaan. Piet doet de deur open en als blikken konden doden dan had deze juf een heel mooie grafsteen gehad. Hij stelt zichzelf voor en zijn moeder biedt mij iets te drinken aan. Zij daarentegen kijkt naar mij als de engel die de ‘enige hoop’ komt brengen. Ik glimlach naar Piet, hij kijkt wrang, maar ik ben ondertussen wel wat gewend. Ondertussen ga ik meteen van start met de welbekende vraag: ‘Wat vindt je moeilijk, waar loop je tegenaan?’. Het welbekende antwoord blijft niet uit: Alles. Met een klein beetje moeite lopen we alles binnen twee uurtjes door. Iedere les ontdooid Piet een beetje meer. Na een aantal lessen doet Piet glunderend de deur open. Aan tafel verteld hij over de voldoende die hij voor het vak heeft gehaald, terwijl hij naar mij kijkt als de engel die de ‘enige hoop’ kwam brengen.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘het leven van een bijlesjuf 2’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Een gedachte over “Het leven van een bijlesjuf 2

Geef een reactie

