Het leven van een bijlesjuf 3

Vandaag vertel ik jullie alles over de toverpen en de pluim.

Aloha lieve lezers! De afgelopen twee weken heb ik geschreven over bijlesjuffen die moeten fietsen voor hun leven en bijlesleerlingen die als een blad van een boom omslaan. Vandaag heb ik een nieuw juffenverhaal voor jullie.

‘Ik zie je volgende week weer, goed gewerkt’ zeg ik tegen een leerling met haast. Hij glimlacht, zegt gedag en verdwijnt door de deur. Voor de meeste bijlesleerlingen heb ik meer dan diep respect. Toen ik op de middelbare school zat, had ik enkel en alleen maar tijd voor school, waar ik wel eens tot ’s avonds laat mee bezig was. Waar ik nog geen ruimte had voor een simpel bijbaantje goochelen de meeste van mijn leerlingen met één of twee verschillende sporten, hun bijbaantjes, bijles van mij, school en andere verplichtingen. Natuurlijk prijs ik niet iedereen de hemel in, want er zijn er gerust een aantal die denken dat bijlesjuf Nikki met haar toverpen een voldoende op tafel kan toveren, maar de meeste zijn een en al toewijding. Door weer en wind tien kilometer fietsen om op school te komen, vakkenvullen bij de Albert Heijn voor een hongerloontje, ouders die de grootste verwachtingen hebben, leraren die niet zien hoe erg je je best doet, keihard voor een 5,5 moeten knokken. Daarom, voor al mijn leerlingen een pluim voor 2017.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘het leven van een bijlesjuf 3’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

