Het leven van een bijlesjuf 4

Vandaag vertel ik jullie alles over schrijven en de kleurplaat.  

Aloha leuke allemaal! Dat ik het schrijven over bijlessen nog steeds niet moe ben, bleek vorige week al en ik krijg uit veel, onverwachte, hoeken complimenten over de verhalen. Vandaag heb ik weer een nieuwe voor jullie. Het eerste verhaal van 2017.

Ik kucht zachtjes en neem een slokje van mijn water terwijl de ouder van Pietje hem probeert te motiveren. ‘Zou het heel onbeleefd zijn als ik nu mijn telefoon pak?’, vraag ik mezelf in stilte af. Ik heb Pietje zojuist gevraagd of hij pen en papier wil pakken om een samenvatting te maken, maar hij zei duidelijk; ‘nee’. Volkomen onverwacht, maar wel een goede leerschool voor mij; kinderen doen niet alles wat ze gezegd wordt. Ik heb geen zin in een confrontatie, zeker niet nu de ouder er ook bij staat. Ik probeer vriendelijk te glimlachen als dezelfde ouder mij vertelt dat Piet niet zo van schrijven houdt. Terwijl er oplossingen worden verzonnen om toch een soort van samenvatting boven tafel te krijgen, heeft Piet er genoeg van. Hij gaat naar boven zonder iets te zeggen en ik ga ervanuit dat de les vandaag niet doorgaat. Tegen mijn verwachting in is de ouder nog steeds kalm en drukt mij op het hart dat hij zo weer terug naar beneden komt, dit zeggend wordt het boek onder de kopieermachine gelegd en vijf minuten later zijn Piet en ik weer aan het werk; ik lees voor en Piet onderstreept al de belangrijke woorden. In mijn ooghoek zie ik de kopie  dienen als kleurplaat en ik bedenk me treurig dat ook ik niet iedereen kan motiveren.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘het leven van een bijlesjuf 4’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

