Het leven van een bijlesjuf 5

Vandaag vertel ik jullie alles over hogere wiskunde en perfectionisme

Aloha lezers! Wat een drukke week is het geweest. Ik was twee keer om half tien thuis en door de bedrijven door ben ik ook zo’n drie keer doorweekt op de deurmat verschenen. Goed moment voor een zonnige dag en een nieuw bijlesverhaal denk ik zo.

Ik leg mijn agenda met een zucht op tafel en ik kijk naar de volgeschreven bladzijde. Iedereen staat ingepland en bijna iedereen is tevreden met de datum en tijd. Inplannen is een kunst op zich, zeker als je rekening moet houden met tien verschillende roosters,  sportmomenten en eisen van de leerlingen. Het is soms net hogere wiskunde; als ik Pietje op de plek van Saar zet en Saar op de plek van Mo, waar moet Mo dan naartoe? Aangezien het januari is en een nieuwe agenda zijn intreden heeft gedaan in mijn leven, schrijf ik al de afspraken met potlood op. Mijn perfectionisme gecombineerd met een gezonde dosis ocd kan het gekras in mijn agenda namelijk niet verdragen. De ene week heeft Pietje een onverwacht so en de andere week is Saar gevallen met de fiets, zo lijkt er geen week voorbij te gaan dat er minstens één iemand afzegt of wil wisselen van dag of tijd. Deze week lijkt echter zeer voorspoedig te gaan verlopen bedenk ik me in stilte, veel uurtjes en een goede planning. Ik doe mijn agenda dicht en ga naast mijn moeder op de bank zitten. Het lampje van mijn telefoon gloeit, ik werp een blik op het zojuist binnengekomen berichtje; Mo heeft vanaf deze week een nieuw rooster en is op donderdag pas om 17:00 thuis, kun jij ook op een andere dag?

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘het leven van een bijlesjuf 5’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

