Het leven van een bijlesjuf 6

Vandaag vertel ik jullie alles over een schietgebedje en tien tenen.

Aloha lezers! Het houdt niet op met mijn bijlesverhalen. Het leuke van mijn werk, is dat iedere dag anders is en er altijd wel iets gebeurt. Vandaag heb ik er weer een nieuw avontuur voor jullie.

Ik stap naar buiten, kijk naar boven en doe een schietgebedje tegen alle goden: laat het ophouden met regenen, nu. Natuurlijk werkt het niet en na tien minuten fietsen ben ik van top tot teen doorweekt. Waarom besloot ik vanmorgen dan ook mijn All Stars aan te trekken? Ik beweeg mijn voeten heen en weer en voel het water in mijn schoen bewegen. Nu zou dat allemaal geen probleem zijn, was het niet dat ik nog naar twee leerlingen moet. Ik dep mijn gezicht nog even snel met een tissue voordat ik op de bel druk. De moeder van Pietje doet open en geeft mij direct een handdoek, terwijl zij informeert of ik heel erg nat ben. Ik besluit de situatie met negentig procent af te zwakken: ‘Nee, enkel een paar druppeltje’ meld ik met een glimlach op mijn gezicht. Hopelijk druppel ik niet op de houten vloer en laat mijn achterste geen natte vlek achter op de stoel. Tijdens de bijles probeer ik mijn gevoel uit te schakelen, het voelt alsof er allemaal kleine naaldjes in mijn voeten prikken en ik vraag me stilzwijgend af of ik een teen kan verliezen in deze omstandigheid. Gelukkig zit ik drie uur later droog en warm op de bank met tien tenen.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘het leven van een bijlesjuf 6’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

