Een vroege vogel

img_20170121_112518_0182810

Vandaag vertel ik jullie alles over tijd rekken, Nikki tijd en vroege vogels.

Aloha lezers! Vorige week heb ik jullie een bijlesverhaal onthouden, maar vandaag ben ik helemaal terug als bijlesjuffie. De bijlesverhalen krijgen nu ook een eigen titel en foto, omdat ik het een beetje suf vind om steeds de titel te beginnen met ‘Het leven van een bijlesjuf’ met een cijfer erachter en geen foto bij het artikel te zetten. Laten we weer een duik nemen in mijn diverse werkweekjes.

Ik zucht, dit keer niet om het weer of om een 65-jarige op een elektrische fiets, maar om mezelf. In gedachte stel ik mezelf de vraag: Nikki, is het nu zo moeilijk om op tijd te komen? Waar ik in het eerste artikel over mijn werk beschreef hoe ik door rood ging om op tijd te komen, komt het ook meer dan eens voor dat ik veel te vroeg ben. Deze keer probeer ik zo langzaam mogelijk te fietsen om tijd te rekken. Ondertussen denk ik aan honderd dingen tegelijk, waar ik in mijn haast normaal geen tijd voor heb: goh, zal ik dat schaap even aaien? Wat een mooie zwaan, wat een leuk plekje voor een foto, zal ik de toeristische route nemen? Uiteindelijk sta ik een kwartier te vroeg op de hoek van de straat waar ik moet zijn. Mijn Facebook, Instagram, Snapchat en mail zijn al bekeken en beantwoord, daarnaast heb ik mijn lunch al gegeten. Mijn telefoon staat daarnaast ook afgesteld op ‘Nikki tijd’, dat betekent dat het ook nog eens twee minuten vroeger is. Ik besluit aan te bellen, mensen houden van vroege vogels toch?

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘een vroege vogel’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

