Het roze papiertje!

fotorcreated

Vandaag vertel ik jullie alles over blijven ademen en zes keer plassen.

Aloha lezers! Vandaag geen bijlesverhaal, review of outfitartikeltje, maar een heel ander avontuur. Vandaag vertel ik jullie namelijk alles over mijn rijexamen. Benieuwd of ik het gehaald heb? Lees dan snel verder!

De vriendelijke examina kijkt me vanaf de overkant van de tafel aan: “Wat is de reden dat je hebt gekozen voor het faalangstexamen?”. Ik denk aan de afgelopen zes maanden en leg uit dat ik niet goed tegen stress kan. Ik probeer de situatie zo oppervlakkig mogelijk te vertellen, want ik weet dat mijn eigen verhalen van invloed zijn op mijn gevoel. Als de examina merkt dat ik redelijk op mijn gemak ben, stelt ze voor om te gaan. Positief blijven, houd ik mezelf voor, als je blijft glimlachen dan komt het goed en raak je niet in paniek. Als we wegrijden zegt de examina dat ik wel moet blijven ademen en de lucht, die ik ongemerkt achter mijn gesloten lippen houd, laat ik rustig ontsnappen. Ik sluit me af voor alles waar ik me normaal gesproken aan erger of druk om maak, alles komt goed denk ik bij mezelf. Ik probeer toe te passen wat ik de afgelopen tijd heb geleerd en nog een klein beetje meer. Als ik de auto parkeer bij het examenbureau komen de zenuwen een beetje terug. Mijn vader kijkt me verwachtingsvol aan terwijl hij op de parkeerplaats staat te ijsberen met een sigaret in zijn handen, later hoor ik dat hij al zes keer het toilet heeft bezocht. In tegenstelling tot mijn eigen gevoel vertel ik hem dat hij echt nog heel even geduld moet hebben. Terug aan de tafel houd ik opnieuw mijn adem in. Op het moment dat de examina haar hand uitsteekt begin ik te huilen van geluk. Ik denk aan de afgelopen zes maanden en een last valt van mijn schouders.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Het roze papiertje’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Lach, want het is alweer vrijdag! Liefs Nikki x

Geef een reactie

