De redster in nood

img_20170126_091835_1153221

Vandaag vertel ik jullie alles over knikjes in mijn planning en inwendig protesteren.

Aloha lezers! Na mijn rijexamenverhaal en een weekje niet geblogd te hebben, heb ik vandaag weer een vers verhaaltje voor jullie.

Het is donker als ik me op twee wielen richting huis verplaats. Gelukkig maar, want de overdreven gaap die ik produceer is alles behalve charmant. Mijn telefoon gaat af en ik spiek met één oog op het schermpje; een ouder van een leerling. Ik zucht zachtjes, ik houd niet van afzeggingen. Ik ben te perfectionistisch voor knikjes in mijn planning. Ik neem snel op, zodat ik me weer op de weg kan concentreren. De vriendelijke ouder aan de andere kant van de lijn belt gelukkig niet om af te zeggen, in tegendeel zelfs. Mijn leerling vindt de stof voor het aankomende proefwerk moeilijk. Zelfs zo moeilijk dat zij aan haar moeder heeft gevraagd of ik eerder kan komen. De ouder legt het probleem aan mij uit en ik mompel instemmend, terwijl ik ondertussen probeer om niet aangereden te worden. Ze vertelt hoe ze haar dochter alles heeft proberen uit te leggen en ik protesteer inwendig. De ouder heeft tijdens de goedbedoelde uitleg een cruciale fout gemaakt, een fout die haar dochter zelf eindelijk doorhad. Ik voel me de redster in nood als ik zeg dat ik nog wel een plekje heb voor de dag van de toets. De ouder en mijn leerling zijn opgelucht en een dag later leg ik alles nog eens rustig uit en komt mijn leerling een week later terug met een mooie voldoende.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘de redster in nood’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

