Oost west, thuis best

FotorCreated

Vandaag vertel ik jullie alles over vijftien verjaardagen en vijftienduizend herinneringen.

Aloha lezers! Vandaag heb ik iets voor jullie wat ik zelf graag van me af wilde schrijven. Wat voor de één misschien totaal geen probleem is, is voor de ander des te moeilijker: loslaten. Ik ben er nooit goed in geweest, ook niet als het gaat om iets wat op het eerste gezicht lijkt te gaan om iets materialistisch. Dat alles niet altijd is wat het op het eerste gezicht lijkt, laat ik jullie vandaag lezen.

Ik doe het raam open en kijk naar buiten. Het is stil op straat, op een aantal kwetterende eenden in het water verderop na. Vijftien jaar geleden liep ik van nummer 22 naar nummer 53 met een konijnenhok in mijn armen. We gingen verhuizen van een klein schattig rijtjeshuis naar een leuke eengezinswoning in dezelfde straat. Het huis waarin we lief en leed hebben gedeeld, waarin we onze vakanties naar Italië hebben voorbereid en waarin ik zo’n vijftien verjaardagen heb gevierd. Het huis waarin ik heb gehoord dat Sinterklaas niet bestaat, waarin ik huilend binnenkwam, omdat ik werd gepest en waarin ik uiteindelijk de vrienden uitnodigde die ik in mijn jeugd zo had gemist. Het huis waarin ik meer dan eens van de trap ben gevallen, waarin ik mieren en vlinders heb laten rondscharrelen en waarin ik van een kind veranderde in een ‘Brugmug’ en waarin ik uiteindelijk veranderde in een student met een baantje. Het huis waarin ik mijn eerste kus kreeg, waarin ik op bed huilde van de liefdesverdriet en waarin de wegen van mijn ouders uiteindelijk zijn gescheiden. Vijftien jaar en vijftienduizend herinneringen later is het konijnenhok verdwenen en is het huis verkocht. Vanaf 1 mei is het niet meer van ons. Ik trek het raam dicht en ga in bed liggen. Mijn vriend komt naar boven en ik klik het licht uit. Ik druk mijn gezicht even in mijn kussen, hij hoeft mijn tranen niet te zien.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Oost west, thuis best’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mij lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

