Een goed begin, is het halve werk!

FotorCreated1

Vandaag vertel ik jullie alles over de wc ontstoppen en een schone tafel.

Aloha leuke lezers! In tegenstelling tot vorige week was het een en al zon deze werkweek. Helaas besloten de wolken dat het daarom dit weekend tijd was om de lading te lossen. Vandaag staat er weer een bijlesverhaaltje voor jullie klaar. Benieuwd wat ik nu weer heb meegemaakt?

Ik word binnengelaten met een glimlach, dat is altijd fijn. Ik hang mijn jas op en neem plaats aan een schone tafel. Als je les aan huis geeft, dan maak je het wel eens anders mee. Ik krijg een lekker kopje thee, wat ik met beide handen aanneem. Mijn leerling is nog verwoed opzoek naar haar spullen, want zoals gewoonlijk ben ik weer te vroeg. De vriendelijke ouder vraagt hoe het met me gaat en wat ik ga doen vandaag. Uiteraard beantwoord ik haar vraag positief en ik vertel haar dat ik moet werken vandaag. De ouder glimlacht en vraagt wat voor werk ik doe. Ik houd mijn glimlach in de plooi en neem een slokje van mijn thee. De eerste keer dat ik deze vraag kreeg van een ouder, was ik verbaasd. Het liefst wilde ik toen reageren: “Mevrouw met alle respect, maar wat denkt u dat ik hier kom doen, de wc ontstoppen?”. Inmiddels weet ik met deze vraag om te gaan. Ik zet mijn kopje neer en glimlach. Ik vertel haar dat ik dit vijf dagen in de week doe en daarnaast een studie volg. Nu is het haar beurt om verbaasd te zijn. Haar interesse is gewekt en ze vraagt me ronduit waar ik verder allemaal les in geef en hoe ik dat combineer met studeren. Inmiddels is mijn leerling aangeschoven en ik glimlach naar de ouder die aanvoelt dat het tijd is om ons aan de gang te laten gaan.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Een goed begin, is het halve werk!’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer van mijn avonturen lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Vanmiddag komt er een outfitartikeltje online en een video. Laat een tip of een lief berichtje achter. Liefs Nikki x

Geef een reactie

