Een één is ook een cijfer

Screenshot_20170512-223701[4005]

Vandaag vertel ik jullie alles over klotsende oksel en een kleine wanhoopskreet.

Aloha lezers! Ik heb vorige week een bijzondere week gehad, dat heb ik in het (bij)lesartikeltje van vorige week ook wel laten doorschemeren, maar dit was nog maar één deel van het avontuur. Daarom vertel ik jullie vandaag meer over mijn bijzondere lesweek.

Het feit dat ‘mijn’ kinderen luisterden, stil waren en zich gedroegen vond ik een hele opluchting. Toen ik tijdens de pauze in de docentenkamer te horen kreeg dat ik aan het eind van de week een toets moest afnemen, die ook nog mee ging tellen op hun rapport, was deze opluchting verdwenen. Dit was menens. Na de pauze stond ik vol zelfvertrouwen voor het bord (lees: met klotsende oksels en een droge keel). Ze waren nu nog makkelijk te handhaven, maar wat nu als ik ze ging vertellen dat er een toets op de planning stond? Blijkbaar was ik de enige onwetende, want mijn groep blikte of bloosde niet. Drie dagen later liep ik met volgeschreven blaadjes de lerarenkamer binnen. Ik was best een beetje nerveus, zowel voor hen, als voor mezelf. Ik sprak tegen mezelf tijdens het nakijken. De ene keer om een antwoord toe te juichen, de andere keer om zachtjes te lachen om hun gevatte antwoorden en soms ook om een kleine wanhoopskreet te uiten. Uiteindelijk heeft bijna iedereen een voldoende kunnen bemachtigen. Al verdienden ze van mij allemaal een voldoende, al was het alleen al voor het opgeven van hun meivakantie.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Een één is ook een cijfer’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Het is vrijdagavond, dus dat betekent; fijn weekend! Liefs Nikki x

Geef een reactie

