Geen zorgen voor de dag van morgen!

FotorCreated

Vandaag vertel ik jullie alles over een ratelend brein en relativeren.

Aloha lieve mensen! Vandaag heb ik sinds lange tijd weer een stuk gescheurd uit mijn dagboek. Iets wat ik graag kwijt wil, iets wat persoonlijk is, maar waar ik me niet voor schaam. Ik hoop dat het voor mij een opluchting is om het op te schrijven en hopelijk helpt het een van jullie ook.

Ik zit met mijn laptop voor mijn neus aan tafel en jij zit op de bank televisie te kijken. Het is vrijdagavond en ik ben nog even bezig met mijn administratie en mijn rooster voor aankomende week. Mijn examenleerlingen zijn inmiddels zo goed als klaar, dus een beetje angstvallig tel ik mijn uren. Ik kom uit op eenentwintig uur. Een kleine domper, aangezien de weken hiervoor tussen de dertig en veertig uur zaten. Mijn brein begint meteen te ratelen; dit is veel te weinig! Ik kijk over mijn scherm heen naar de bank en mijn brein laat mijn mond ratelen. Ik vraag een aantal keer of eenentwintig uur werken wel genoeg is, ik moet immers ook voorbereiden, fietsen van afspraak naar afspraak en mijn eigen administratie iedere dag bijhouden. Ik relativeer direct weer mijn vraag en ben meer met mezelf in gesprek dan met jou. Jij geeft mij de geruststelling die ik nodig denk te hebben, maar ik ben er zelf nog niet tevreden mee. Ik moet ook steeds zo laat beginnen. Mijn hersenen ratelen verder: ‘Wat zullen andere mensen wel niet denken dat je zo laat vertrekt? Je gaat maandag pas om half drie van huis. Je doet veel minder dan een ander’. De andere kant van mij relativeert de situatie; ‘Je komt ook pas om half tien weer binnen en dan zijn mensen die eerder beginnen allang weer thuis.’. Ik zucht en bedenk me dat ik de enige ben die zich hier druk over maakt. Er is niemand die mij leuker of aardig vindt als ik veertig uur per week buiten de deur werk in plaats van eenentwintig. Ik klap de laptop weg en neem een beslissing. Ik plaats één week geen werk gerelateerde content meer op social media met het doel genoegdoening te krijgen en ik mag ook niet aan anderen vragen of ik genoeg bezig ben. Challenge accepted.

Pssst, ik zou het leuk vinden als je hier ook kijkt YouTube, Instagram & Blogger.

Dit was ‘Geen zorgen voor de dag van morgen!’. Vergeet niet op de knop ‘volg’ te drukken. Laat een tip of een lief berichtje achter en laat in de reacties vooral weten of jij ook zo’n moeite hebt met de vraag of je het wel goed doet en of je wel goed genoeg bent. Geniet van deze week, want het wordt geweldig weer. Liefs Nikki x

Geef een reactie

