Dat is andere koek!

FotorCreated

Vandaag vertel ik jullie alles over een semi volwassenen en mans doen.

Aloha leuke mensen! Een tijdje geleden vertelde ik jullie over ‘ja-knikkers’, flierefluiters en bijdehandjes. Vandaag vertel ik jullie over één van de momenten waarop mijn geduld weer een beetje op de proef werd gesteld, maar waar ik stiekem ook wel om kon lachen.

Ik draai me om. Ik vraag me in stilte af of ik het wel goed heb gehoord. Ik heb een leerling zojuist gevraagd of hij zijn stoel terug op vier potten kan zetten. Wanneer ik mij heb omgedraaid, kijkt de schoolverlater mij met een grijns aan. Hij heeft mij zojuist laten weten dat ik dat niet bepaal. De jongere kinderen die net van de basisschool afkomen zijn vaak degene met overmatig veel respect. Dat is heel andere koek. Na tien keer zeggen dat ze gewoon ‘jij’ mogen zeggen, (lees: ‘Zeg maar gewoon ‘jij’, ik ben nog geen tachtig’) ben ik ermee gestopt. Ik kijk de semi volwassenen tegenover me vertwijfeld aan. Ik vraag me af of het te laat is om te reageren. Zijn vriend redt de situatie. Lachend laat hij de ander weten dat hij niet zo mans moet doen. De stoel staat ondertussen weer op vier poten. Ik loop weg. Stiekem ben ik opgelucht. Blijkbaar ben ik nog niet zó oud dat ik gezag kan hebben over jong volwassenen.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Dat is andere koek!’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter. Het is drie dagen lang weekend! Liefs Nikki x

Geef een reactie

