Wat gaat de tijd toch snel

Untitled design

Vandaag vertel ik jullie alles over de ‘je – van – hetjes’ van nu en scoubidou. 

Aloha lezers! Soms vind ik het moeilijk te geloven dat ik zelf de twintig al ben gepasseerd en dat leerlingen die uit 1999 komen en die ik nog als ‘kinderen’ zag, dit jaar al achttien (zijn) (ge)worden.

Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb het meer dan eens horen zeggen en ik dacht altijd het tegenovergestelde. Ik kijk de leerling op de stoel naast me aan. We hebben het even over de ‘je – van – hetjes’ van nu, spinners, en uiten beiden onze verbazing over de populariteit. Enthousiast begin ik te ratelen over een trend van een aantal jaar geleden(lees: een behoorlijk aantal jaar geleden). De persoon naast me kijkt me met een gezicht vol vraagtekens aan en ik realiseer me dat ze ten tijden van deze trend niet veel ouder kan zijn geweest dan twee. Als negen jarig meisje had ik een tas vol touwtjes in verschillende kleuren en maten en twee boekjes met uitleg over deze beroemde scoubidou touwtjes. Bijna iedere ouder had wel een kleurrijke sleutelhanger van de touwtjes aan een sleutelbos, zo ook die van mij. Aan het eind van deze trend had ik nog steeds alleen de ‘standaard’ manier onder de knie. De leerling naast me is inmiddels weer bezig met haar opdrachten. Wat gaat de tijd toch snel.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Wat gaat de tijd toch snel’. Vond jij dit een leuk stukje en wil je meer lezen? Vergeet dan niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter.

Liefs Nikki x

Geef een reactie

