Wat u niet wilt dat u geschiedt…

DSC_0193 (2)

Vandaag vertel ik jullie alles over gesuikerde zoetigheid en verbazing. 

Aloha lezers! Afgelopen weekend is er niks online gekomen, want ons huis was overstroomd met regenwater en onze wasmachine had de geest gegeven. Veel behoefte om te schrijven was er uiteraard niet. Vandaag is die behoefte er wel, want ik wil graag iets kwijt.

Ik loop met een bakje met vijf poffertjes, poedersuiker en een stuk smeltende boter naar het terras waar mijn vriend zei te gaan zitten. We hadden besloten een dagje naar de dierentuin te gaan. Ik ben dol op dieren en aangezien ik door mijn angststoornis zoveel mogelijk in mijn veilige bubbel probeer te blijven, gaan we vaak iets doen wat ‘ver’ van huis is. Toen ik bij de poffertjeskraam stond kon ik hem niet zien en daar werd ik een beetje zenuwachtig van. Peinzend loop ik meer in de richting van het terras en laat ik mijn ogen over de mensen gaan. Net wanneer ik een voor mij bekende rug zie, hoor ik naast me een stem “zo, die kijkt ook lekker gezellig” klinkt het. Automatisch draai ik me om, om te zien wat er aan de hand is. “Ja, jij ja”, zeg een man die onderuitgezakt op een van de terrasstoeltjes zit. Hij is samen met drie vrouwen, van wie één zijn vriendin, en zijn zoontje. Ik herken ze, want ze stonden samen met ons in de vlindertuin, waar de man in zijn handen klapte richting de vlinders. Ik kan niet anders dan verbaasd reageren op zijn opmerking. Normaal gesproken ben ik niet op mijn mondje gevallen, maar nu kan ik niet anders dan geschrokken zijn. “Waarom moet je dat zeggen tegen iemand die je niet kent?” vraag ik me hardop af. De man, die zijn eigen opmerking van net nog zo grappig vond, kijkt nu opeens kwaad. Hij gebiedt me door te lopen. Mijn vriend ziet meteen dat er iets is en wanneer ik heb verteld wat er is gebeurd stelt hij me gerust. De gesuikerde zoetigheid waar ik zo’n zin in had, eet ik zonder te proeven op.

Pssst, misschien vind je dit ook leuk: YouTube, Instagram en Blogger.

Dit was ‘Wat u niet wilt dat u geschiedt…’. Heb jij ook wel eens zoiets meegemaakt? Laat het weten in de comments. Vergeet niet op het knopje volg te drukken, dat kan ook zonder WordPress account. Laat een tip of een lief berichtje achter.

Liefs Nikki x

Geef een reactie

